Nieuws & randinfo

2018

30 maart – 15.00h. Nygel rijd dan toch in de FunCup

Onze zoektocht naar een vrij plaatske in de FunCup heeft dan, onverhoopt, toch zijn vruchten afgeworpen. Nygel kan 2 x 40′ mee racen in het team van DDS RACING, waarvoor onze allergrootste dank THANK-YOU 

De wagen heeft het nr.11

30 maart – 13.00h. Probleem FunCup

Blijkbaar is de wagen van EJ Automotive, waar Nygel moest mee rijden, niet klaar geraakt om er dit weekend mee te rijden. Hij zal dus niet rijden met de voorziene wagen & team. We proberen of dat hij ergens anders een zitje kan bemachtigen voor dit evenement al weten we ook dat dit “wishfull thinking” is. Als er nieuws is word het zo vlug mogelijk gepost.

De ontgoocheling is zo groot dat we Nygel nog niet durven vertellen dat de koers niet door gaat, zal straks gebeuren als hij van’t school komt. Zwarte donderwolken boven Peutie!

Uurrooster weekend FunCup – maart 2018

Uurrooster FunCup maart 2018

15 februari 2018 – training met de nieuwe kart

Er was afgelopen zaterdag een wedstrijd maar die competitie rijden we niet. Maar het was perfect om te trainen. In de ochtend was het aan het regenen. Omdat we nog niet veel ervaring hadden met de nieuwe gillard was het veel zoeken naar de afstelling in de regen. Beetje bij beetje ging alles beter. De laaste training was op een droge baan. Zonder iets speciaals te doen aan de kart ben ik de baan op gereden. En wat ging het toch goed! Ik had constant de snelste tijden. Dus een goede manier om de dag te eindigen.

21 januari 2018 – verslag in het Nieuwsblad

http://www.nieuwsblad.be/cnt/blpva_03311365

04 januari 2018 – nieuwjaarsdrink

De nieuwjaarsdrink gaat dit jaar door op zaterdag 20 januari. KRTN zal de leden ontvangen vanaf 20.30h in café Gambrinus. Zoals ieder jaar hopen we erop dat er een aantal nieuwe leden zullen bijkomen, desgevallende nieuwe sponsors kunnen altijd terecht bij het bestuur en zijn natuurlijk meer als welkom (zie ook het hoofdstuk “Bestuur & contact” voor eventuele inschrijvingen)

De bestaande leden weten natuurlijk dat dit een meer als leuke avond wordt met veel pintjes, iets om op te knabbelen, een goed gesprek en een diavoorstelling over het race gebeuren van Nygel in 2017.

04 januari 2018 – eindverslag F4 Le Mans 2017

Op maandag moesten we vroeg aan het bureau van de RACB staan om zo samen met alle piloten, in een mini bus, te vertrekken naar Le Mans. Na veel fille leed kwamen we                 ’s avonds aan in Le Mans, een geluk dat de sfeer in het busje supercool was.  We moesten nog even naar de auto’s gaan om alles te checken en ik een heb nog een interview gegeven voor de franse televisie! Na het eten ging iedereen vroeg slapen want de dag erna moesten we zeer vroeg opstaan.

Dinsdag was een regenachtige dag, het was voor mij de eerste keer dat ik in de regen reed maar alles wende wel snel, en de auto, zalig om mee te rijden. Na een hele dag in de regen te rijden was het tijd om terug naar het hotel te gaan. Die avond bespraken de jury en de piloten de goede en slechte punten van de dag zodat je wist waaraan je moest werken.

Daar was de laatste dag dan al, maar deze keer was een dag met zon. Natuurlijk moest ik alles “geven” die dag, en dat werkte ook. De jury was echt onder de indruk van mijn progressie, dit gezien over de volledige dag. Op het einde van de dag heeft de jury 2 uur staan delibereren over wie de geschikte kandidaat zou zijn. Dan kwam het moment van de waarheid, ik was helaas niet gekozen (shit shit shit!). Ssshh 

Het positieve dat ik meepak is dat ik felicitaties kreeg van de jury en ik heb meer als een super ervaring gehad. Ik ben uitermate blij dat ik deze kans heb gekregen en volgend jaar, als ik terug de kans krijg, doe ik zeker terug mee!

iedereen alvast bedankt, Nygel & KRTN team

2017

07 november 2017

Zoals ieder jaar geven we ook nu een “stoemp” weekend te voordele voor KRTN. De eterij gaat door op zaterdag 9 en zondag 10 december. Dit wilden we alvast laten weten aan onze vaste bezoekers en hopelijk aan nieuwkomers. Meer informatie hieromtrent volgt later door middel van onze jaarlijkse affiche die hier zal gepost worden zodra hij klaar is.

Hopelijk mogen we terug rekenen op jullie talrijke opkomst. Het KRTN team

31 oktober – Verslag F4 op het circuit van Le Mans 2017

De oefenraces gingen door op het circuit Le Mans Bugatti, dit is een kleiner deel van het grotere Le Mans circuit

De dag begon heel mistig. Omdat er nog te weinig zicht was mochten we niet alleen de baan op, dus reden we achter een safety car. Nadat de mist weg was mochten we alleen rijden! Het was een prachtige dag zonder wolken. We hebben 5 sessies van 30 minuten gereden. Na elke sessie kregen we feedback van onze eigen ingenieur en hierdoor verbeterde ik sessie na sessie. Na meer dan 2 uur rijden was de dag erop. Ik ben zeer blij met de kans die ik gekregen heb om te rijden! Ik kijk al uit naar mijn volgende keer

Dagverslagen WK op het circuit van Le Mans 2017

Eindrangschikking WK 2017

http://www.savoiechrono.com/archive/01%20-%20Iame%20International%20Final/4%20-%20X30%20Super/15%20-%20Sup%20-%20Finale.pdf

Zondag 15/10

Nadat we het probleem van ons chassis hadden gevonden hebben we heel de afstelling omgegooid. Maar ja, ’t is al zondag, dus veel te laat om te testen. Dus heb ik de warm-up gereden met een nieuwe afstelling. En alles ging al beter. We waren nu “maar” 0,3 sec trager. Dit is al beter als de andere dagen. In de tijd tussen de training en de finale hebben we enkele aanpassingen gedaan. In de finale mocht ik van plaats 14 starten. De start was een beetje hectisch, hierdoor heb ik 7 plaatsen verloren. Maar doorheen de race ben ik een paar plekjes gestegen om zo te eindigen op plaats 18. Nu dat alles gedaan is kijk ik terug op het WK met gemengde gevoelens. Ik ben zelf niet heel blij met mijn resultaat maar meer kon ik er niet uithalen, en laat ons niet vergeten dat dit een WK is! Als ik volgend jaar weer de kans krijg om deel te nemen da ga ik er extra hard voor gaan

Zaterdag 14/10

Vandaag moest ik maar 2 keer rijden. Tijdens de warm-up hadden we iets nieuw uitgeprobeerd, in de hoop dat het het toch iets zou helpen. Maar toch hielp het weeral niet. Voor mijn wedstrijd hebben we andere “fusees” gezet, en dat was het, plots hadden we al meer grip en ging alles vlotter. Het was nog altijd niet hoe het zou moeten gaan, maar wel beter. In diezelfde wedstrijd heb ik nog een crash gehad met iemand waardoor ik 8 plaatsen verloren heb. Ik ben dus maar als 25ste geëindigd. Morgen is de laatste dag en mogen we op de 14de plaats starten.

Vrijdag 13/10

Donderdag:  was een moeilijke dag, daarom dat er geen verslag was.  We zitten al hele dagen te zoeken naar extra grip voor de achterwielen maar niets helpt. Race 1: 15de Race 2: 13de. In de avond hebben we nog zitten praten met enkele mechaniekers van het fabrieksteam en ze gaan mij extra helpen met de afstelling op vrijdag!

Vrijdag: zoals gezegd hebben wij en het fabrieksteam geprobeerd om een betere afstelling te vinden, tevergeefs, niets helpt. Iedereen is ten einde raad maar we geven nog niet op. Race 3 : 15de
Mijn mechanieker zegde me deze avond dat hij iets totaal anders ging proberen, maar wat exact weet ik niet. Hopelijk helpt het. Spannend uitkijken naar morgen dus!

Donderdag 12/10

Het is nu 15.00h en mijnen dag kan al niet meer kapot. 2 info’s binnen gekregen

eerste is dat morgen de mama en 2 supporters , Manu en Gonda, afzakken naar Le Mans om mij te steunen wat natuurlijk een extra boost zal geven, daar zie ik echt naar uit. Hierbij alvast nen dikke mercie Approve 

tweede is dat de gerenommeerde site “RaceXpress” een meer als goede recensie over mij geschreven heeft waarvoor mijn dank en dat van het ganse team. Hieronder de link naar de site, echt eens de moeite om te gaan koekeloeren

http://www.racexpress.nl/karting-diversen/succesvolle-nygel-verhaeren-maakt-zich-op-voor-wk-iame-x30-en-voor-racb-stuurwiel/n/84678

Woensdag 11/10

Eerste training was al om 9 uur, lekker vroeg dus. Na enkele ronden te rijden begon de kart zijn grip te verliezen. Maar daar kan je op dat moment niets aan doen. Dus ben ik doorgereden en toch nog de 13de tijd. In training 2 heeft iedereen nieuwe banden gebruikt. En nu was ik maar 22ste maar wel maar met 0,3 sec achter de snelste. Wat dan best wel meevalt (zeg ik tegen mijn eigen). De laatste training was goed, want die dat in de vorige sessie de snelste waren gingen nu niet zo snel terwijl ik constante tijden reed.
Morgen moet ik naar de briefing en mijn training is pas om 13 uur. Daarna heb ik kwalificatie. En spijtig genoeg heb ik vandaag geen foto’s omdat ik meer naar de meiskes aan’t zien zijn als …., ’t ja, 18 jaar hé Happy-Grin 

Dinsdag 10/10

Vandaag was een iets mindere dag. We hebben de hele dag zitten sukkelen met de motor. Toch was ik bij de snelste maar ik voel dat er veel meer inzit. Omdat we ook een probleempje hadden met het chassis hebben we besloten om net voor de laatste training mijn ander chassis op te bouwen. Maar daar hebben we niet veel uit geleerd want tijdens die laatste training ben ik na 7 rondes al moeten binnen komen met een kapotte carburator, hierdoor kon ik niet verder rijden. Toch voelde ik me goed bij het nieuwe chassis. Daarom dat ik er morgen ook nog mee ga testen. Morgen zijn er maar 3 trainingen op het programma en dit allemaal in de voormiddag.

Maandag 09/10

Mijn eerste training was pas om 13 uur, dus heb ik eens kunnen uitslapen. De kart voelde goed aan maar schuifde een beetje, en toch was ik weer bij de snelste piloten. Nadat mijn mechanieker een paar aanpassingen heeft gedaan begon ik al aan de laatste training. Nu ging alles al beter maar deze keer was de motor weer iets minder. Alle andere piloten waren op nieuwe banden en ik niet, en toch was ik maar 0,2 seconden trager. Dus dat beloofd al voor morgen. Morgen heb ik 4 trainingen in plaats van 3, veel werk dus

Zondag 08/10

Ik moest in de ochtend mijn motor inrijden en dit op een natte baan. Dit is goed omdat ik op deze manier de baan leer kennen als het regent. Na 15 minuten van inrijden is de eerste training gedaan. De 2de training was goed. Ik had enkele puntjes waarop ik het chassis kon verbeteren, maar toch een top 5 tijd. Na enkele aanpassingen aan de kart en nieuwe banden ben ik naar training 3 gegaan. Ik was niet de enige piloot op nieuwe banden, dus dat betekent dat ik vanaf nu op hetzelfde niveau sta als de anderen. En ja de kart voelde goed maar nog niet perfect, net zoals de motor. Maar ik heb weeral de snelste tijd gereden, Ik was zelf 0,2 seconden sneller als de 2de snelste. Dus dit beloofd voor de rest van de week!!!!

Zaterdag 07/10

Vrijdag vertrokken met volle goesting. Veel geluk gehad op de baan en geen fille. Dan zaterdag vroeg opgestaan om nog de laatste stukken van onze tent op te bouwen. Ik heb de eerste training niet meegereden omdat het veel te mistig was. Dus heb ik nog verder mijn kart zitten opbouwen. Dan, de eerste training ging redelijk goed maar ik heb vroeger gestopt omdat ik voelde dat er iets mis was met de motor, na een paar aanpassingen aan de motor klonk hij al veel beter. Na 4 rondjes had ik al de snelste tijd van de dag.  Maar plots begaf de motor het. Dus moet ik mijn motor morgen weer “roderen”. Maar we weten alvast dat we bij de snelste van de groep zijn. Ik kijk al uit naar morgen!!

05 oktober 2017 – verslag WK en F4

Verslag WK – Le Mans: dus vrijdag 15 september ben ik meteen na school vertrokken naar Le Mans samen met mijn mechanieker. Na een lange rit, waar we veel hebben gepraat over afstellingen die we zouden kunnen proberen, kwamen we dan eindelijk aan in het hotel. Dan vol met goede moed naar het circuit vertrokken. Het was een mooie zonnige dag. Na meer dan 100 rondjes hebben we de dag beëindigd met een zeer goed gevoel! (We hebben 2 soorten chassis geprobeerd) Dan was het al zondag en, ja, zoals we voorspeld hadden was het nat. Dus perfect om afstellingen te zoeken voor als het moest het regenen. Na een hele dag rijden in de gietende regen hebben we een goede afstelling gevonden. Dus besloten we maar om naar huis te gaan. Dankzij deze training ga ik vol met zelfvertrouwen naar het WK!

Verslag RACB – F4: op zaterdag 9 september heb ik deelgenomen aan de eerste proef van de RACB waar ze een piloot zoeken voor het nationaal team in de Formule 4. Deze proef was om een zo snel mogelijke tijd neer te zetten. En ja ik heb de 20ste tijd gezet van de 124 deelnemers. Dus mag ik door naar de volgende ronde. Die speelde zich af op woensdag 27 september. Met deze proef moest je gaan karten op het circuit van spa francorchamps. Je moest je ook voorstellen aan een jury van 5 bekende piloten. Deze proef lukte zeer goed dankzij mijn mondigheid die ik van mijn ouders heb gekregen (lees mama). En ja, ook bij het karten was ik een van de snelste. En door deze goede resultaten ben ik gekozen om naar de finale te gaan. De finale is met 6 piloten in een Formule 4 rijden en dit op de baan van Le Mans. Dit gaat door van 27 tot 29 november. Na deze proef weten we wie bij het nationaal team mag gaan! Ik kijk er alvast naar uit!!!

03 oktober 2017 – uurrooster WK in Le Mans

 

28 september 2017

Onverhoopt goed nieuws. Daar Nygel 18 jaar is geworden, overigens dikke proficiat gewenst, had hij hij in de zomer zijn zinnen gezet om iets anders uit te proberen en heeft hij meegedaan aan de pré-selectie (Q1) in de F4 klasse (uit veiligheidsredenen worden er hier geen foto’s gepost van de F4 klasse’s wegens externe sponsoring, copywrights rechten enz.) Deze week (Q2) moest er gereden worden om te zien wie de gelukkige laatste 6 waren van de 30 overgebleven racers en zoals de begintekst het zegt, “onze” Nygel is er bij.

Na een rotseizoen is er dan toch nog licht in den tunnel, zoals wij het zeggen. De (Q3) volgende wedstrijd is van 27 tot 29 november op het circuit van Le Mans

01 september 2017

Zoals al vermeld zal Nygel dit jaar ook mogen deelnemen aan het WK. Dit evenement gaat door van 09 tem. 15 oktober op het circuit van Le Mans

14 augustus 2017

Omdat we nog in de vakantieperiode zitten hebben er zich juist iets te weinig supporters ingeschreven om mee te gaan op de bustrip aanstaande zondag. Wegens de hoge huurkosten van deze bus is er besloten om met de auto’s naar daar te gaan. Normaliter is iedereen hiervan verwittigd.

09 juli 2017

Ook dit jaar wordt er een bus ingelegd voor de laatste BK race van het seizoen. Daar dit altijd een succes geweest is hopen we dat er terug veel inschrijvingen zullen zijn. Mensen die het evenement al meegemaakt hebben zullen dit zeker kunnen beamen. Hopelijk is er toch een mond aan mond reclame geweest en mogen we misschien een paar nieuwkomers verwelkomen

De race gaat door op 20 augustus op het circuit van Genk

Prijs PP voor leden = 10€, voor niet leden = 20€. U kunt resrveren via “contact” op deze site of in café Gambrinus

07 juni 2017

Vandaag ben ik voor het eerst op circuit gaan rijden met een auto (Zolder) . Een BMW 318 M kit, het was een super ervaring. Mijn mentor zei me dat alles zeer goed verlopen was en dat ik “feeling” heb om op circuit te rijden. Nu kijk ik uit om dit nogmaals te kunnen doen. Vandaag was mijn sponsor Bert Longin ook op Zolder om te rijden.

 

Terug naar het kart gebeuren, weeral een klein ramp

Vorige week Vrijdag ben ik op Genk gaan trainen ter voorbereiding van mijn volgende wedstrijd. Helaas heeft die training maar 4 rondjes geduurd want plots voelde ik dat mijn chassis plooide. Toen ik in de pits binnenkwam zag ik dat mijn chassis op 2 plaatsen gescheurd was. Dus nu moeten we een nieuw chassis kopen

10 mei 2017

Zoals vroeger gepost, hierbij de poster van het volleybal tornooi 2017

03 mei 2017

Verandering in wedstrijdkalender

Omdat het technisch teveel werk is om de kart om te bouwen naar de specificatie van de verschillende bonden heeft het KRTN team besloten om geen races meer te rijden in het ASAF verbond. Onze voorkeur is, en blijft nog altijd het RACB verbond en de WK race.

Het is niet altijd alleen het probleem van uren en uren om de kart om te bouwen maar hierbij gaan ook de specifieke “tunings” verloren van de kart. Nu kan de kart optimaal “getuned” worden op de trainingen uitsluitend naar bovenstaande races toe om een zo goed mogelijk resultaat te kunnen behalen

Hierbij onze verontschuldigen naar de sponsors, supporters enz. omdat de kalender nogmaals veranderd is maar we hebben geopteerd voor kwaliteit en minder voor kwantiteit. Hopelijk heeft dit jullie goedkeuring

De volgende race is dus op 19/20 augustus op Genk

26 maart 2017

Verandering in wedstrijdkalender door omschakeling naar ander verbond

Daar er meer als waarschijnlijk geen wedstrijden zullen zijn in de superklasse in het KNAF verbond (niet genoeg piloten) heeft het KRTN team besloten om de 2 volgende races in dit verbond te annuleren. Het gaat hier dus , in totaal, om de 3 races die niet meespelen voor het BK (Belgisch Kampioenschap). De 3 races voor het BK (waarvan 1 al gereden) blijft behouden

Tevens is er de beslissing genomen om terug voor het ASAF verbond te rijden maar in de seniorklasse. Er zal zowel in het BK (super klasse) als in het ASAF (junior klasse) verbond met het Energy chassis gereden worden. Technisch gezien is dit veel werk omdat de kart moet aangepast worden. De BK races worden bvb. gereden met voorrem, de ASAF races niet. 

Dit houd ook in dat Nygel al moet racen volgende week te Mariembourg, supporters zijn hierbij dus verwittigd

Hieronder een overzicht van de races die zullen gereden worden

Ook is de datum van ons jaarlijks volleybal tornooi vastgelegd, dit zal doorgaan op 18 juni, meer info hieromtrent volgt later

09 februari 2017

Slecht nieuws vanuit de officiele kart organisatie. We hebben officiel vernomen dat de race in de super klasse op Genk van 12/02/2017 niet zal doorgaan. Daar er op internationaal vlak ergens anders races doorgaan zijn er te weinig piloten. Omdat we ten zeerste verbolgen waren over deze situatie zijn we dit eens gaan opzoeken in het huisreglement, en inderdaad, als er minder als een vijftal piloten zijn heeft de organisatie het recht om deze race te annuleren, bij ons in de volksmond beter gekend als heirkracht.

Daar staan we dan, de nieuwe kart volledig in orde om onze eerste race in de superklasse te rijden, hotel geboekt, alle voorzieningen getroffen op het circuit zoals onze mekanieker, tent, enz. enz…, onze supporters die klaar staan, onze sponsors die uitkijken naar de eerste resultaten ….

Dan is er overeengekomen met de kart organisatie dat we toch (lees pleister op de wond) kunnen racen maar terug in de senior klasse waar ik verleden jaar in reed. Dit ook louter als training, niks te verdienen van punten uiteraard.  We hebben dit aanvaard omdat alle voorzieningen er toch al waren en om tegemoet te komen naar de supporters en de sponsors toe. Voor ons is dit enorm veel werk, de kart moet terug volledig omgebouwd worden naar de senior klasse, maw., volledig “strippen” en dan terug andere moter erop, remmen enz.. Na dit weekend terug alles ombouwen om de super klasse te kunnen rijden van 12/03/2017.

Het enigste lichtpuntje is dat ik met de nieuwe kart 2 dagen kan racen, al is het dan feitelijk maar een halve kart want de helft waar ik dit seizoen moet mee rijden staat er niet op.

Voor de supportes die de verplaatsing wilden maken naar Genk, ik zal dus rijden maar niet in de verwachtte officiele race. Ik moet er geen tekening bij maken dat supporters die bij mijn races aanwezig mij ongelooflijk veel plezier doen, en zij die er zullen zijn kunnen er zeker van zijn, trainingsrace of ni, ik ga terug alles geven. Hopelijk tot in Genk

04 februari 2017

Op het circuit van Genk mijn nieuwe kart gaan “tunen”. Als voorbereiding op de komende officiele races wou ik eens zien wat mijn nieuwe kart in zijn mars had. 1 van de belangerijkste nieuwigheid is de snelheid. Verleden jaar was dat ongeveer 125km/h, nu is dat ongeveer 140km/h, toch wel een aanpassing voor mij. De WK kampioen was er ook en die reed wel iets vlugger als ik. Dan hebben we de kart zitten aanpassen zoals bvb. een ander tandwiel/ketting gestoken en andere kleinere aanpassingen. We denken dat we hiermee iets winst gemaakt hebben en kijken uit naar de eerste race op 12 februari te Genk. Hopelijk zijn mijn trouwe supporters op post en misschien zijn er ook een paar nieuwe bij.

17 januari 2017

De streekkrant “Rondom” steekt vandaag in de bus, op de vijfde pagina staat er een verslag van Nygel. Mensen die het online willen lezen klikken op onderstaande link

http://www.rondom.be/regionieuws/nygel-verhaeren-strijdt-met-beste-kartingpiloten/

14 januari 2017

Vanaf januari 2017 zal er een nieuwe streekkrant verschijnen genaamd “Rondom”.  In het exemplaar dat zal verschijnen rond 20 januari zal een artikel staan dat gewijd is aan KRTN. Denkelijk een interessant gegeven voor mensen die Nygel volgen en hopelijk ook voor mensen die nieuw zijn in het kartgebeuren

2016

27 december 2016

Nygel zal volgend jaar overstappen van senior naar de super klasse. Dit was aanvankelijk niet voorzien maar omdat Nygel zich in 2016 in de top 5 van de benelux genestelt heeft, bij de senioren (125cc), is hij verplicht om over te stappen naar de super klasse (175cc). Dit heeft natuurlijk ook gevolgen naar zijn kart toe. Het team is momenteel bezig met een nieuwe kart en natuurlijk een nieuwe motor. Wanneer alles rond is stellen we jullie natuurlijk op de hoogte

Ook, in 2017, zal Nygel deelnemen aan het benelux kampioenschap van IAME

10 december 2016

Door onvoorziene omstandigheden is de datum en het uur van de nieuwjaarsdrink verschoven naar zaterdag 28 januari van 20.30h tot 23.00h

22 november 2016

Het bestuur heeft besloten om de nieuwjaarsdrink, seizoen 2017, vast te leggen op zondag 08 januari 2017. Uur van het drinkgelag is van 15.00h tot 19.30h. Meer info over lid worden kunt U hieronder lezen in hoofdpuntje 1) dat gepost geweest is op datum van 11 november. De leden krijgen  uiteraard zoals altijd een persoonlijke uitnodiging

21 november 2016

Beste vrienden, supporters enz. …,  vergeet het ‘stoemp’weekend niet in december, iedereen  heeft ne keer recht op warm en goed eten, zekers mijne portefeuille want momenteel is da weer ne “flatliner” en we beginnen ons toch weer voor te bereiden naar het volgend seizoen.

stoemp-2016

Verleden weekend ne keer naar het circuit van zolder geweest om te zien hoe het er aan toe gaat met de “gewoon” voituurkes, ne keer mogen meerijden met nen BMW serie3, heb tegen de papa gezegt dat zoiets echt in de lijn van mijn verwachtingen ligt, hij is dan maar direct gaan slapen en ik heb hem ne meer gezien, al weet ik ni waarom, volgend jaar misschien een kreeftenweekend dan?

11 november 2016

1) Leden/sponsors 2017 / 2) “stoempdag” / 3) Sponsor, Nissan, Leo Peeters

1) Het raceseizoen 2016 zit erop, tijd om ons voor te bereiden op 2017.  Hierbij terug onze vraag of dat er mensen zijn die lid willen worden van KRTN en zo Nygel willen steunen. Wij willen denken, hopen, dat de leden van dit seizoen hen terug gaan laten inschrijven zeker omdat er op een paar evenementen (lees; nieuwjaarsdrink, bustrip, …) een meer als goede sfeer was. Inschrijvingen kunnen gebeuren in café Gambrinus of via de site onder hoofdstuk “Bestuur & contact”. Sponsors zijn natuurlijk onontbeerlijk en meer als welkom en kunnen altijd terecht bij de voorzitter.

2) Van steun gesproken, zoals ieder jaar geven we ook een “stoemp” weekend. Dit gaat door op 11&12 december. We hopen op dezelfde respons als verleden jaar omdat die weer beter was als het jaar daarvoor, een gegeven dat we graag zouden behouden zien.

3) Nieuws van onze WK sponsor, “Nissan” Leo Peeters. Deze opent zijn vernieuwde showroom te Vilvoorde op zondag 4 december, (Nygel zal ook aanwezig zijn). Mensen die op die dag aanwezig zullen zijn worden ook voorzien van  een gratis drankje met een pannekoek. Hieronder meer info over LP

Openingsuur zondag 4 december: 13.00h – 18.00h

Leuvensesteenweg 240, 1800 VILVOORDE
Tel: 02/251.10.61 – Fax: 02/251.80.90 
 chris@vilvoorde.leopeeters.be
http://www.leopeeters.be/vestigingen/vilvoorde   

Bustrip Mariembourg 30 oktober 2016

Traditioneel word er zoals vorige jaren een bus ingelegd om voor Nygel te gaan supporteren tijdens de laatste race van het jaar. De mensen die denken dat de knikkers al verdeeld zijn hebben het mis. Nygel moet zijn 2é plaats in het ASAF verbond nog veilig stellen en als alles super meevalt kan hij misschien nog van de vierde plaats opschuiven naar de derde plaats in de algemene rangschikking van het RACB & ASAF verbond. Dit is natuurlijk voorbarig maar een podiumplaats in de algemene rangschikking zou wel een schitterend sluitstuk zijn van dit jaar

Prijs PP voor leden = 10€, voor niet leden = 20€. U kunt resrveren via “contact” op deze site of in café Gambrinus

Afspraak op 30 oktober om 08.00h in café Gambrinus, hopelijk tot dan

P.S.: er is  natuurlijk een hapje voorzien en (hopelijk veel) een drankje Cheers

Dagverslag WK in Le Mans 2016

zaterdag 15-10-2016 / zondag 16-10-2016

Door een niet werkende laptop is dit eerst gepost op 24/10/2016

Op vrijdagavond is de mama & een paar supporters toegekomen om mij te steunen in het weekend, supertof

Zaterdagmorgend moeten we terug vroeg aanwezig zijn op het circuit. Om 8u30 de warm-up, daarsi, mijn naam verscheen net op de lijst.

Djeu, was mijn transponder vergeten te plaatsen, de papa is ni gelukkig In-pain

De eerste race van de dag is om 10u10. Van p24 naar p12 “yes”,  maar met terug 10sec. straftijd aan mijn broek terug naar p20.

Voor de meer “gevorderde” supporters hierbij mijn rondetijden, van p1 1.09,086  mijn tijd 1.09,881. Race twee van p24 naar p10, maar dan terug gezet…. naar p16. Rondetijden van p1 57,612 mijn tijd 57,558 ni slecht. Race drie van p24 naar p21. Rondetijden van p1 56,390 mijn tijd 56,400 kan nog altijd mee met de kop maar het zit weer helemaal niet mee.  Zal zondag in de C finale moeten vertrekken .

Na een welverdiende nachtrust voel ik dat ik uitdaging aan kan. De laatste warm-up van de week verloopt zekers ni slecht. Moet vanop p28 vertekken , ben na een goeie start en enkele inhaalmaneuvers tot op p10 kunnen klimmen. Maar dan gebeurt het weer, twee karts die elkaar raken, die kan ik ontwijken maar een ander niet en rijdt achter op me in, kan me losrukken met als doel terug in de aanval te gaan. Maar tijdens de aanrijding hebben ze mijn kettingbeschermer stuk gereden. Met als gevolg dat ze mij van de baan hebben gehaald, technisch mankement, met als gevolg dat ik op plaats 21 ben geeindigd. Toch wel balen omdat ik echt goed bezig was.

Wat zeker is bijgebleven is dat ik bij de grote mannen hoor maar dat er een hoop geluk moet bijzitten.

Ook nog een dikke dikke merci aan Nissan Leo Peeters Vilvoorde om dit WK mogelijk te maken, ook aan mijne mekanierker van  de week “Jef”,  aan de supporters die de verplaatsing gedaan hebben en aan alle fans die mij gevolgd hebben tijdens deze week op de website.  Ook nen merci aan Manu die voor de T-shirts gezorgd heeft, mijne webmaster “Den Osse” om telkens de verslagen op een korte tijd te plaatsen, behalve dit, maar zoals gezegd kwam dit door de laptop die niet meer werkte

Hopelijk zullen we samen beter laten zien in de toekomst, met minder pech door derde’s ben ik al gelukkig.

vrijdag 14-10-2016

Het wordt een beetje een gewoonte, om 9uur terug de “warmup”. Met een nat en vettig circuit hebben we toch besloten om op slicks te rijden tijdens deze warmup. Om 9u50 al de eerste heat, nu op regenbanden. In de eerste ronde waren er al enkele die net voor mij tegen elkaar gingen, daarbij weeral een tik mee gekregen. Kon dus opnieuw beginnen vanop nul. Van 32 naar p 19.  De volgende was om 14u30,  met een droog circuit konden  we op slick vertrekken. Moest vanop P 24 vertrekken, en yes, de eerste keer zonder een crash (eindelijk) met als resultaat dat ik op p11 ben gefinisht. Eindelijk een gevoel dat ons hard werk rendeert

donderdag 13-10-2016

Het is al donderdag en weeral moet er om 9uur de warmup gereden worden, alles loopt gewoon goed. Om 9u50 is het de eerste heat namelijk de A tegen de B. Doordat ik mij niet al te best heb gekwalificeert moet ik op 1 van de laatste rijen vertrekken. Ik kom uiteindelijk als 19e over de lijn. De tweede heat is om 13u10, met een mooie start zie ik het wel zitten. Maar mooie liedjes duren niet lang, net voor mij vliegen 3 karts op elkaar met als resultaat dat een kart omgekeerd op de baan komt te staan, deze kan ik niet ontwijken, met als resultaat dat mijn bumper is ingedeukt, dus 10sec extra op de timing met als resultaat dat ik op de 22st plaats sta. Het wordt een moeilijke opgave voor de rest van de race. Maar morgen is een andere dag.
 
 
 
 

woensdag 12-10-2016

Ok het was dus vroeg opstaan zodat we voor 8uur al op het circuit stonden. De eerste “warmup” was om 9uur. Om 12uur was de tweede training die na wat aanpassingen beter ging als de eerste. Nu is het haasten om de technische controle te halen, en om een keuze te maken welke motor dat er wordt ingeschreven. Training 2 van de dag, eentje om fier op te zijn namelijk de 7e beste tijd van de 144 piloten!  Yes yes.  Nu nog de briefing. Om 18u30 moet de qualificatie van 10 min gereden worden.
Die willen we zo vlug mogelijk vergeten , door een domme actie van een andere piloot die een paar andere karts en mezelf van de baan duwde waren de tijden helemaal niet super. Dat wil zeggen dat het morgen werken wordt. Eerste maal om 9uur dan om 9u50 en de laatste van de dag om 13u10. Dus allemaal duimen.
 
 
 
 dinsdag 11-10-2016
 
Het is nu 22 uur en we moeten ons haasten om uit de paddock te geraken. Het is een lange dag geweest met 4 trainingen, administratieve controle en het ophalen van de racebanden. Hebben vandaag 2 motoren getest en verschillende carburateurs om er het beste uit te halen en toch zijn we nog niet helemaal tevreden met de resultaten, hiervoor hebben we dan ook wat aanpassingen gedaan aan het chassis, morgen zien we verder.  Hebben al een beetje meer informatie om morgen te kunnen beginnen. Het zal een korte nacht worden, want morgen moet er al om 9u30 gereden worden. Sloppel en tot morgen
 

maandag 10-10-2016

Het is weer zover,  het wereldkampioenschap karting is weer van start. Het is zondag en de papa is weer eens goed bezig om alles in de Nissan te krijgen. Rond 12u30 rijden we in 1 ruk naar Le Mans waar het WK plaats vind. Op maandag morgend komt iedereen bij elkaar op de afgesproken plaats aan het circuit waar we eerst nog een paar uurtjes moeten werken om alles op te stellen voor we aan het echte werk kunnen beginnen. De eerste training van de dag was terug wennen aan het circuit, de tweede was al stukken beter om niet te zeggen vrij goed. We kunnen met een goed gevoel de week ingaan. Morgen staan er wel 4 trainingen op het programma en er moet ook papierwerk in orde gebracht worden. Ok, morgen volgt meer informatie!

 

WK in Le Mans week 41 van 10/10 tem 16/10/2016

Zoals eerder gepost heeft Nygel zijn WK ticket verdiend door op de tweede plaats te staan in een nationaal kampioenschap, voor Nygel is dit het nederlands kampioenschap, de KNAF CUP.  Nu is het zover, een ganse week de kart “tunen” en trainingsraces rijden om een zo goed mogelijk resultaat te kunnen neerzetten op het einde van de week

Omdat het WK natuurlijk de belangerijkste race van het jaar is hopen we natuurlijk dat er een goed resultaat wordt neergezet. Dit allemaal kunt U ook volgen via de officiele site van IAME/LE MANS. Daar er een foutje zit op de officiele site kan ik deze hier niet posten, indien U de site wilt bezoeken klikt U op de foto van IAME/LE MANS die zich in de rechter kolom van onze site bevindt

le-mans-2016-wk

Speciaal evenement in het  2é & 3é weekend van september

Heugelijk nieuws !!!

Door toeval ben ik in contact gekomen met NISSAN LEO PEETERS in Vilvoorde.
Daar wij een passie hebben voor het auto gebeuren kwamen wij vlug op het punt dat er bij Nissan Peeters te Vilvoorde een open deur dag  wordt georganiseerd in het tweede en derde weekend van september. Er werd mij gevraagd of dat ik het niet tof zou vinden om daar ook aanwezig te zijn met mijn kart als aanvulling op het show gebeuren, natuurlijk heb ik daar niet moeten over nadenken en heb ik direct toe gestemd.
Met andere woorden, beste supporters/sponsors/vrienden en autoliefhebbers, als jullie 1 van die weekends eens graag  het autoaanbod van Nissan willen zien en mijn stand(je) willen bezoeken, opgefleurd met een diavoorstelling van mij, te beginnen van het jaar 2012/13 tot nu, zou het mij ten zeerste verheugen om jullie te verwelkomen. Er is eveneens een klein aandenken voorzien.
Hieronder de links voor mensen die meer info willen over Nissan Peeters Vilvoorde
Leuvensesteenweg 240, 1800 VILVOORDE
Tel: 02/251.10.61
Fax: 02/251.80.90                                                                             chris@vilvoorde.leopeeters.be  
http://www.leopeeters.be/vestigingen/vilvoorde                                                             
Leo Peeters 20160817 (23 van 23)2c2 - kopie

Volleybal tornooi 26 juni / verslag

Verslag: het is weer zover met 12 ploegen gaan we van start. met in de voormiddag mooi weer was het zeer leuk om te spelen. ook de sfeer zat goed. nadat iedereen al zijn wedstrijden gespeeld heeft kon de finale beginnen. maar door het slechte weer was het te gevaarlijk om die te laten spelen. dus werd er met kop of munt besloten wie er gewonnen was. bij deze nog een proficiat aan de winnaar. wij kijken er alvast naar uit voor de volgende editie en hopelijk zijn we u daar!!

Nen dikke mercie aan de deelnemers en supporters en aan de medewerkers

24 mei / volleybal tornooi op zondag 26 juni

De kogel is door de kerk, wij hebben het volleybal tornooi voor dit jaar vastgelegd op zondag 26 juni. De mensen die dit evenement al meegemaakt hebben hoeven geen uitleg hieromtrent, voor nieuwkomers een korte omschrijving over dit gebeuren: een stukske sportiviteit, een stuk pintelieren, en veel ambiance, meer moet hierover niet gezegd worden.

Inschrijvingen/info: café Gambrinus of via “bestuur & contact”

v 2016

12-13 maart / start van het nieuwe seizoen

Zoals verleden jaar aangekondigd is er dit jaar een verandering in mijn kartgebeuren, ik zal namelijk in 2 bonden karten, 3 races in het verbond RACB en 5 races in het verbond ASAF.

Ik ga van start in het verbond RACB op 12-13 maart te Mariembourg, een knipoogje naar iedereen die wilt komen supporteren.

 

Andere ‘kart verbonden’, nu in de “senior” klasse, dit wil zeggen dat ik de lat iets hoger moet leggen om te proberen van goede resultaten neer te zetten. Zodoende terug met Christof, mijne mekanieker, de kart in topconditie gezet en dan veel gaan trainen. Dit jaar verschillende keren naar Mariembourg gaan trainen om een zo goed mogelijk resultaat te kunnen neer zetten op 13 maart. Het ging zelfs zover dat we in Genk gaan trainen zijn omdat het in Mariembourg gesneeuwd had, een “omwegske” van 185km!

Kart in orde, veel meer getraind als ander jaren, oude en nieuwe sponsors, een goed gevuld ledenbestand en hopelijk terug supporters tijdens de race, ik kijk er echt naar uit om te starten, misschien tot in Mariembourg

21 januari / aanpassing race kalender

Er is een aanpassing gebeurt in de racekalender. Op 24/25 september zal er gereden worden op het circuit van Francorchamps en niet op Lommerange zoals eerst voorzien

30 januari / nieuwjaarsreceptie

De sponsors & leden zijn hier natuurlijk officiel op uitgenodigd. Dit schrijven is feitelijk bedoeld om de mensen over de streep te trekken om toch nog lid te worden of zelfs sponsor van KRTN.

Een babbel en een paar goei pinten, we gaan het nieuw seizoen weer goed starten!!!

 

2015

07 december

Hierbij mijn allergrootste dank aan de sponsors voor mijn 2 “stoemp” dagen en aan mijn vrienden de vrijwilligers die weer paraat stonden om mij te helpen

03 december / oprichting supportersclub

Om Nygel te steunen is er een beslissing genomen om een supportersclub op te richten. Wij hopen dat de huidige supporters hieraan gevolg zullen geven maar hopen ook dat nieuwe mensen of bvb. mensen die weinig of niet naar café Gambrinus komen Nygel willen steunen

Inschrijvingen kunnen natuurlijk in het café Gambrinus gebeuren maar vanaf nu kunt U dit ook doen via het contact/mail formulier onder “bestuur & contact”

Het jaarlijks lidgeld bedraagt 20€ pp, hierbij is een uitnodiging inbegrepen op de nieuwjaarsreceptie in het begin van dat jaar. Leden die wensen op de hoogte gehouden te worden van speciale evenementen kunnen we natuurlijk mailen (al zien we liever dat iedereen soms een kijkje komt nemen op Nygel zijn site)

Omdat sponsors, leden en supporters primaire pijlers zijn voor Nygel zijn voortbestaan in de kart wereld hopen wij dat er een goeie respons zal zijn op dit nieuw initiatief en bedanken hierbij alvast de mensen die zich gaan inschrijven

november / december

 

16-11-2015 / Nygel op …..

Ring tv

http://www.ringtv.be/video/josianne-superfan-van-karting-topper-nygel-verhaeren#.VkotI2gYGRI.email

!!! Voor alle supporters, er wordt een bus ingelegt naar Genk omdat het de laatste race is van het jaar en omdat Nygel kampioen kan worden en bij een goede uitslag zelfs dubbel kampioen

U kunt ook telefonisch bevestigen via GSM nr. Patrick Verhaeren 0499/69.48.20

17-18 oktober / WK race in Le Mans

Ik race mee in in het WK tornooi in Le Mans (Le Mans Karting International / circuit Alain Prost). Mijn grootste uitdaging tot nu toe, hopelijk verloopt alles een beetje zoals in mijn officiele wedstrijden.

 

Eindelijk ook eens een schouderkloppeke van een race site (zie hieronder) :Approve:

http://www.racexpress.nl/karting-diversen/nygel-verhaeren-wil-op-wk-x30-de-eer-hoog-houden-voor-de-rode-duivels-in-le-mans/n/69682

22 juni / volleybal

hierbij een dankwoord aan alle deelnemende ploegen (+ supporters) en vrijwilligers  die van het tornooi weer een echt feest hebben gemaakt. Speciale dank aan KFC Peutie om mogen gebruik te maken van hun terrein.

 

Uitslag:           uitslag voley 2015

21 juni / volleybal

voor iedereen die Nygel een stukske wilt sponsoren. De mensen die dit al meegemaakt hebben weten dat de nadruk op dit sportief gebeuren vooral ligt op een dagske plezier maken (bier en volley zijn een geweldig team)  :Beer:

Voor meer info kunt u terecht in café Gambrinus ( de gegevens van het café zijn terug te vinden op de “personalia” pagina)

volleybal 2015

13 februari

Beste supporters/vrienden, als geheugensteuntje wil ik hierbij nog eens vermelden dat volgende week, 21/22 februari, het nieuw kart seizoen van start gaat. Uiteraard zou het team super blij zijn als jullie soms (lees altijd) eens kwamen supporteren daar dit toch altijd een extra boost geeft aan Nygel.

 

10 januari

nieuwjaarsreceptie

 

2014

14 december

prijsuitreiking seizoen 2014: INDOOR KARTING MIDDELBURG, Nederland

6/7 december

“Stoemp” weekend

Nygel bedankt iedereen die gesponsord heeft door te komen eten op het “stoemp” weekend dat doorgegaan is op 6&7 december. Langs deze weg wil ik alle vrijwilligers bedanken die hieraan hebben meegewerkt want zonder hen zou dit niet mogelijk geweest zijn!

stoemp 2014 site

16 november

!!! Voor alle supporters, er wordt een bus ingelegt naar Genk omdat het de laatste race is van het jaar en omdat Nygel kampioen kan worden en bij een goede uitslag zelfs dubbel kampioen

22 juni

volleybal toernooi